carmen rivero


http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Cine Teatro america.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_017.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_018.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_14_v4.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Cine Verdún.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_dos.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Teatro campoamor.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_siete.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_The Jazz Singer 1927 Poster_v2.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Cine Carral copia.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_04_v2.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Cine Montecarlo.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_trece.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Casas adaptadas a los cines.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_0900.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_El Salón Norma_v2.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Cine Majestic.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_tres.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_cinco-.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Proyectistas-del-CIR-DEL-MUSEO copia.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_doce.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Cine Esmeralda copia.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_26.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Cine Rex Tarjeta.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_ocho.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Shangai peliculas porno.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_22.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Cine de barrio 1919.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_0-1_v2.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_Cartel.png
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_once.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_YARA copia.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_uno.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_fotosnuncavistasde-lahabana-22-728.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_diezm.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_seis.jpg
http://carmenrivero.com/files/gimgs/th-5_0-1.jpg

(Proyecto en proceso)

En los años 50 en La Habana había más de 132 salas de cines. Con la revolución de 1959 se inicia un paulatino cese de proyecciones. Las películas se confiscan y las productoras abandonan la isla. En los 90, el “Periodo Especial” conduce al cierre masivo de salas. Hoy sólo cerca de 30 cines sobreviven en pésimas condiciones.

Este proyecto nace al conocer el estado de los cines; de la ausencia de acercamiento fotográfico al tema y de ver cómo la mayor parte de ellos ha dejado de cumplir su función. Unos se alzan en ruinas, otros se reutilizan para los usos más diversos: almacenes, garajes, viviendas, parking, etc.

Con EXIT. Atlas de los cines habaneros quiero explorar el sentido del documento testimonial de todo aquello que debe permanecer en el recuerdo. Quiero reconstruir desde la mirada, un paisaje que va desapareciendo o al menos está en pleno apogeo de un ciclo en aras de reciclarse. La necesidad personal de crear una imaginería capaz de ayudar a la concepción de una conciencia que reflexione sobre los conceptos de historia y memoria.
_ _

In the 50s in Havana there was more than 132 cinemas. With the 59 revolution starts a gradual cessation of projections. Films were confiscated and producers leave the island. In the 90s, the Special Period leads to a massive closure of cinemas. Today only about 30 cinemas survive in appalling conditions.

EXIT is born once knowing the state of cinemas; of the absence of photographic approach to the subject and once seeing how most of them no longer fulfills its function. Some rise in ruins, others are reused for different uses: warehouses, garages, houses, parkings, etc.

With EXIT. Atlas of Havanans cinemas I want to explore the meaning of testimonial document of everything that must remain in the memory. I want to rebuild from the look, a landscape that is disappearing or at least is in full swing of a cycle in order to be recycled. The personal need to create an imagery able to help the conception of a consciousness that reflect on the concepts of history and memory.